Kuidas saada häkkeriks? Eric S. Raymond

Sel nädalal lugesin läbi Hacker HOW-TO ehk Eric Steven Raymondi dokumendi "How to become a hacker".

Lugemistükk tõestas mulle, et häkkerite kommuun on palju rafineeritum kogukond, kui algul arvasin. Häkkeriks ei saa end nimetada igaüks, kes see olla tahab. Sedasorti häkkeriks saamine nõuab hoopiski palju pühendumist ja mulle tundub, et ka "tavalise" elu ohverdamist (ehkki häkkerite isiklik elu väideti olema võrreldes varasemaga tõusuteel).

Piisavaid IT-oskusi mul pole ja neid ei omandaks ma ka ilmselt niipea, et lähimal ajal soovi korral häkkeriks pürgida. Välja toodud stiilipunktidest nopiksin ehk praegu pooled, kuigi mõned väljatoodud kriteeriumid tundusid iroonilised ja ülepingutatud, näiteks võitluskunstidega tegelemine. 
Minu jaoks tundus dokument kohati üleolev. Saan küll aru, et häkkerid pühenduvad oma tööle ja näevad palju vaeva, aga väide, et "kõigil häkkeritel on pikk mälu" ja suhtumine mitte-häkkeritesse kui naeruväärselt käituvatesse väheharitud inimestesse ei olnud minu silmis küll põhjendatud. Kui tõesti nii osav häkker olla, kes sotsiaalsest tunnustusest ei hooli, siis võiks ikkagi algajatesse sõbralikult suhtuda. Viisakas käitumine on ka taseme näitaja. Eriti, kui stiilipunkte saab zen olemise eest.
Samas purustab dokument ehk nende entusiastlikuks häkkeriks pürgijate unistusi, kes iseloomujoonte poolest selleks ei sobi. See on hea, sest säästab nii kõigi aega ja närve.

Dokument sisaldas huvitavaid linke, näiteks HTML-i põrgut. Nõuanded ja info programmeerimiskeelte kohta olid kindlasti kasulik lugemine ka sellise IT tudengi jaoks, kellest häkkerit ei saa. Nagu näiteks mina.

Kommentaarid